
با افزایش سرعت اینترنت و ارائه بسته های بزرگتر توسط شرکت های خدمات اینترنتی، افراد بیشتری تمایل به تماشای ویدیوها دارند. خواندن و جستجو در میان هزاران کلمه لذت کمتری نسبت به قبل دارد. امروزه کاربران برای خواندن یک مقاله آموزشی از ابتدا تا انتها ترجیح می دهند ویدیوهای کوتاه تماشا کنند. پس برای درک بهتر اهمیت ویدیوها با ما همراه باشید.
ویدیوها بیشتر و بیشتر رایج می شوند
امروزه کاربران اینترنت بسیار بیشتر از قبل از خدمات اشتراک ویدئو استفاده می کنند. با نگاهی به آمار موسیقی منتشر شده در یوتیوب، متوجه می شویم که در بسیاری از موارد بازدید یک آهنگ خاص در یوتیوب بیشتر از بازدید همان آهنگ در سرویس های موسیقی است. این آمارها ممکن است در ابتدا ساده و بی اهمیت به نظر برسند، اما اگر نگاه دقیق تری بیندازیم، متوجه می شویم که ویدئوها همه کاره هستند و قابلیت قرار دادن تمام محتوای اینترنت در قالب ویدئو در دسترس است.
اگر وب سایت آموزشی دارید می توانید تمام مطالب خود را در قالب فیلم های سرگرم کننده ارائه دهید. اگر حتی یک فروشگاه دارید، می توانید برای هر یک از محصولات خود ویدیوهای تبلیغاتی جذابی بسازید.
امروزه دیگر موضوع سرعت اینترنت مطرح نیست. سرویس هایی مانند یوتیوب و آپارات توانستند تعداد زیادی از کاربران را به خود جذب کنند. یوتیوب در دنیا محبوب ترین وب سایت بعد از گوگل است. در ایران آپارات پس از گوگل محبوب ترین وب سایت است. با نگاهی به این آمارهای ساده می توانیم راهکارهای تبلیغاتی به روزتری ارائه دهیم.
بهترین راه برای دیدن تبلیغات
اگر می خواهید نام کسب و کار خود را به مردم معرفی کنید، باید راه حل های تبلیغاتی به روز و مدرن را دنبال کنید. اهمیت ویدیوهای تبلیغاتی بر کسی پوشیده نیست. چند دهه است که تبلیغات تلویزیونی در دسترس است و امروزه اینترنت در کنار تلویزیون قادر است بستر مناسبی را برای تبلیغات فراهم کند.
همچنین به لطف زیرساخت ها و امکانات بهتر، کاربر اینترنت می تواند دسترسی سریع تری به اطلاعات تبلیغات و وب سایت فروشنده داشته باشد. اگر کاربران تلویزیون نتوانند بلافاصله به وب سایت آگهی دسترسی پیدا کنند. در مقابل، تلویزیون همچنان از اعتبار بیشتری برخوردار است. تبلیغ شما در اینترنت ممکن است برای همیشه در دسترس بماند، اما در تلویزیون فقط برای مدت کوتاهی در دسترس خواهد بود.
با این حال، اگر می خواهید کاربران را جذب کنید و کسب و کار خود را به کاربران معرفی کنید، باید ویدیوها را بسیار جدی بگیرید. ارسال محتوای ویدیویی در سایتی مانند آپارات رایگان است و می تواند ترافیک زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.
چگونه کاربران بیشتری را جذب کنیم
کاربران را به عنوان ماهی در همان دریا و ویدیوهای خود را به عنوان قلاب ماهیگیری در نظر بگیرید. اگر بتوانید ویدیوهای خود را در محبوب ترین سرویس های اشتراک گذاری ویدیو آپلود کنید، قلاب های بیشتری خواهید داشت. همچنین اگر کیفیت محتوای ویدیویی را افزایش دهید طعمه های دلپذیر و جذاب تری برای ماهی تهیه کرده اید. به یاد داشته باشید که کاربران بیشتری از تلفن همراه استفاده می کنند، بنابراین باید محتوای خود را برای کاربران گوشی های هوشمند بهینه کنید.
سئو ویدیو
بله، سئو برای ویدیوها نیز کاربرد دارد. ارائه نام و توضیحات مناسب همراه با انتخاب یک تصویر کوچک جذاب مهمترین عامل برای افزایش بازدید ویدیوی شماست. سپس به حجم و زمان کلیپ توجه کنید. کاربران بیشتر به ویدیوهای کوتاه علاقه دارند، اما باید طول مناسب ویدیو را حفظ کنید. علاوه بر این، حجم و کیفیت کلیپ باید متعادل باشد. اگر قصد انتشار فیلم های تبلیغاتی را دارید باید از خدماتی مانند آپارات استفاده کنید اما تا حد امکان فیلم های آموزشی را در وب سایت خود قرار دهید. در صورت نیاز به آپلود ویدیو در آپارات، مطمئن شوید که سایت آپارات (یا هر سرویس دیگری) پس از کلیک بر روی ویدیو در پنجره جدیدی باز می شود تا سایت شما همچنان قابل دسترسی باشد.
نتیجه
به طور کلی ویدیو یکی از مهم ترین روش های تبلیغاتی است. همچنین با ارائه فیلم های مرتبط و نوشتن آدرس وب سایت خود در ویدیو می توانید کاربران بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید. به یاد داشته باشید که تولید ویدیو پرهزینه و زمان بر است، اما در نهایت بسیار ارزشمند است.