
وردپرس از پلتفرم وبلاگ نویسی فروتنی که قبلا بود فاصله زیادی گرفته است. این روزها میتوانید از آن برای ایجاد هر نوع سایتی از جمله تجارت الکترونیکی استفاده کنید. با این حال، فروش محصولات و خدمات آنلاین همیشه آسان نبوده است، حتی با یک پلت فرم کاربر پسند مانند وردپرس.
همه اینها با انتشار WooCommerce تغییر کرد و تبدیل به راه حل واقعی تجارت الکترونیک برای کاربران وردپرس شد. WooCommerce انتخاب نهایی برای هر کسی است که به دنبال ایجاد یک فروشگاه آنلاین است. این افزونه محبوب طیف گسترده ای از ویژگی ها را ارائه می دهد و فروش کالاها و خدمات را از طریق سایت شما آسان می کند – حتی برای مبتدیان.
مقدمه ای بر ووکامرس
پلاگین WooCommerce اولین بار در سال 2011 منتشر شد و به سرعت به یک روش محبوب برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین تبدیل شد:
بعداً در سال 2015 توسط Automattic خریداری شد و آن را کم و بیش به یک پلاگین تجارت الکترونیک وردپرس با پشتیبانی رسمی تبدیل کرد. رشد ووکامرس از آن زمان تاکنون پیوسته و خیره کننده بوده است.
طبق آمار جمع آوری شده توسط Barn2، WooCommerce تقریباً 41٪ از تمام وب سایت های تجارت الکترونیک را در اختیار دارد. این امر آن را به محبوب ترین راه حل تجارت الکترونیک تا به امروز تبدیل می کند که تقریباً دو برابر نزدیک ترین رقیب خود (Shopify) است.
پس این همه هیاهو برای چیست؟ دلیل اصلی رشد باورنکردنی و موفقیت مداوم ووکامرس، استفاده از آن آسان است. قبل از ظهور، فروش محصولات و خدمات آنلاین همیشه یک پیک نیک نبود. به طور معمول، شما مجبور بودید چندین نرم افزار بخرید، سایت را خودتان بسازید و هر قسمت متحرک را پیگیری کنید.
WooCommerce این فرآیند را ساده می کند و به شما کمک می کند تا سایت وردپرس موجود خود را در عرض چند دقیقه به یک فروشگاه آنلاین تبدیل کنید. همچنین پیکربندی و مدیریت فروشگاه شما را بسیار ساده تر می کند. حال بیایید نگاهی دقیقتر به این موضوع بیندازیم که چرا WooCommerce چنین ابزار ارزشمندی است.
چرا WooCommerce بهترین انتخاب برای فروشگاه آنلاین شما است
قبلاً اشاره کردیم که نصب و پیکربندی WooCommerce حتی برای مبتدیان آسان است. فقط با استفاده از پلاگین رایگان اولیه و تنظیمات پیش فرض آن، می توانید در کمتر از یک ساعت یک فروشگاه راه اندازی کنید:
این سهولت راه اندازی به طور قابل توجهی آستانه را برای مبتدیان تجارت الکترونیک کاهش می دهد در حالی که به شما امکان کنترل تقریباً بر هر جنبه ای از فروشگاه خود را می دهد.
پس از نصب WooCommerce، می توانید به راحتی همه چیز را از طریق یک رابط کاربر پسند پیکربندی و مدیریت کنید. این شامل هزینه های محصول، جزئیات اقلام، هزینه های حمل و نقل، مالیات، سطح سهام، تصاویر و موارد دیگر می شود. همچنین به لطف سبدهای سفارشی، ویژگی های موقعیت جغرافیایی و چندین گزینه پرداخت مختلف، می توانید فرآیند پرداخت را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنید.
شاید بهترین ویژگی WooCommerce انعطاف پذیری آن باشد. این واقعاً یک راه حل یکسان است که هم برای فروشگاه های کوچک مستقل و هم برای مشاغل بزرگ و جاه طلبانه تجارت الکترونیک به یک اندازه خوب کار می کند. همانطور که شرکت شما در طول زمان رشد می کند، مقیاس پذیری WooCommerce گسترش فروشگاه شما را آسان می کند.
در حالی که تنظیمات پیشفرض افزونه برای یک سایت سادهتر به خوبی کار میکنند، افزونه را میتوان پیکربندی و سفارشی کرد تا دقیقاً مطابق با نیازهای شما باشد. شما می توانید ظاهر فروشگاه خود را با استفاده از تم های ایجاد شده به طور خاص برای سایت های WooCommerce تغییر دهید و از طریق افزونه های ویژه قابلیت های جدیدی را اضافه کنید. در چند بخش بعدی، هر دو گزینه را با عمق بیشتری بررسی خواهیم کرد.
چگونه فروشگاه آنلاین خود را با تم های WooCommerce سفارشی کنید
WooCommerce تقریباً با هر قالب وردپرس به خوبی کار می کند. با این حال، تم های زیادی وجود دارد که به طور خاص برای سایت هایی که از WooCommerce استفاده می کنند طراحی شده اند. این تم ها به شما کمک می کنند ظاهر فروشگاه خود را برای مطابقت با بقیه سایت خود سفارشی کنید. برخی حتی قابلیتهای جدید مرتبط با WooCommerce مانند انواع پست سفارشی را اضافه میکنند.
اکثر تم های WooCommerce بر اساس موضوع فروشگاه رسمی هستند:
این تم توسط تیم ووکامرس توسعه داده شده است، بنابراین می توانید مطمئن باشید که ایمن است و یکپارچه سازی یکپارچه است. ویترین فروشگاه نیز رایگان است، که همیشه یک مزیت است.
در حالی که این تم به تنهایی عالی کار می کند، می توان آن را با استفاده از یکی از چندین تم کودک گسترش داد. اگر آشنا نیستید، طرح زمینه فرزند بر اساس یک طرح زمینه موجود (“والد” آن است)، به شما امکان می دهد بدون ویرایش مستقیم آن، تغییراتی در “طرح اصلی” ایجاد کنید.
علاوه بر Storefront و تم های فرزند آن، می توانید بیش از هزار تم آماده WooCommerce را در ThemeForest بیابید. بسیاری از آنها در انواع مختلف فروشگاه ها تخصص دارند.
به عنوان مثال، Electro به طور خاص برای ایجاد فروشگاه های لوازم الکترونیکی طراحی شده است، در حالی که موضوع موتور برای نمایندگی های خودرو طراحی شده است. صرف نظر از کسب و کار و سلیقه خود، باید بتوانید موضوعی را پیدا کنید که کاملاً برای شما کار کند.
4 افزونه برای گسترش فروشگاه ووکامرس شما
هنگامی که موضوعی را برای فروشگاه خود انتخاب کردید، وقت آن است که به اضافه کردن ویژگی های اضافی فکر کنید. افزونههای WooCommerce به شما این امکان را میدهند که قابلیتهای جدیدی را به فروشگاه وردپرس خود اضافه کنید. اگرچه آنها بسیار شبیه افزونه های وردپرس هستند، اما به طور خاص برای ادغام با WooCommerce طراحی شده اند.
استفاده از برخی برنامههای افزودنی رایگان است، در حالی که برخی دیگر نیاز به پرداخت یکباره یا هزینه اشتراک معمولی دارند. در هر صورت، می توانید از آنها برای بهبود فروشگاه خود با ویژگی های جدید استفاده کنید.
صدها افزونه در دسترس وجود دارد، اما ما قصد داریم به چند مورد از بهترین گزینه ها برای اولین بار کاربران WooCommerce نگاه کنیم.
1. WooCommerce Google Analytics
WooCommerce Google Analytics به شما امکان می دهد از Google Analytics برای ردیابی عملکرد فروشگاه خود استفاده کنید. این برنامه افزودنی می تواند به شما کمک کند سفر مشتریان خود را درک کنید، از جمله اینکه چگونه سایت شما را پیدا می کنند و به کدام محصولات بیشتر علاقه مند هستند. سپس می توانید از این داده ها برای بهینه سازی قیف فروش خود استفاده کنید.
توابع اساسی:
- مدت زمان جلسه، کاربران و ارجاع دهندگان را ردیابی می کند.
- این نشان می دهد که کدام بخش از فروشگاه شما عملکرد خوبی دارد و کدام بخش نیاز به بهبود دارد.
- این به شما کمک می کند رفتار مشتری و محبوبیت محصول را درک کنید.
قیمت گذاری: WooCommerce Google Analytics یک افزونه رایگان است، اما یک نسخه پرمیوم را نیز ارائه می دهد که از 79 دلار برای یک سایت واحد شروع می شود. هر دو افزونه همچنین برای استفاده به یک حساب Google Analytics رایگان نیاز دارند.
محتوا را مستقیماً به صندوق ورودی خود تحویل دهید
در وبلاگ ما مشترک شوید و محتوای عالی را درست مانند این دریافت کنید که مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود.
2. اشتراک های WooCommerce
اشتراک های WooCommerce به شما این امکان را می دهد که محصولاتی را با پرداخت های مکرر ایجاد کنید. می توان از آن برای فروش محصولات فیزیکی مانند جعبه اشتراک ماهانه مانند Loot Crate و محصولات یا خدمات مجازی استفاده کرد.
توابع اساسی:
- این به شما امکان می دهد برنامه پرداخت خود را از بین چندین گزینه انتخاب کنید.
- بیش از 25 درگاه پرداخت مختلف را ارائه می دهد.
- از ایمیل های تمدید اشتراک خودکار هم برای شما و هم برای مشتریانتان پشتیبانی می کند.
قیمت گذاری: اشتراک WooCommerce از 199 دلار در سال برای یک سایت شروع می شود.
3. WooCommerce Zapier
WooCommerce Zapier یک راه حل عالی برای ادغام فروشگاه شما با خدمات شخص ثالث است. با این یک افزونه، می توانید WooCommerce را با MailChimp، YouTube، Dropbox، Google Drive و بسیاری از پلتفرم های دیگر متصل کنید.
توابع اساسی:
- با بیش از 1000 سرویس شخص ثالث ادغام می شود.
- به شما امکان می دهد تا برای صرفه جویی در زمان، اتوماسیون را پیکربندی کنید.
- گزارش عملکرد را از طریق ویژگی Zapier Digest ارائه می دهد.
قیمت گذاری: قیمت WooCommerce Zapier از 59 دلار در سال برای یک سایت شروع می شود.
4. Square for WooCommerce
Square for WooCommerce گزینه های پرداخت فروشگاه شما را چه به صورت آنلاین و چه حضوری افزایش می دهد. نصب افزونه بسیار آسان است و در عرض چند دقیقه می توانید پرداخت را بپذیرید. Square با تمام کارت های اعتباری و نقدی در ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، کانادا و ژاپن سازگار است.
توابع اساسی:
- پذیرش پرداخت ها از منابع مختلف را آسان می کند.
- وجوه شما را به سرعت، ظرف 1 تا 2 روز کاری واریز می کند.
- این به شما امکان می دهد تا به سرعت حساب های Square و WooCommerce خود را همگام کنید.
قیمت گذاری: Square for WooCommerce یک افزونه رایگان است که برای استفاده از آن نیاز به یک حساب Square دارد.
امروز یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید
اگر می خواهید از سایت وردپرس خود برای فروش کالا و خدمات استفاده کنید، WooCommerce بهترین گزینه است. به دلایلی این محبوب ترین افزونه تجارت الکترونیک است و باز کردن فروشگاه آنلاین را برای کاربران مبتدی و با تجربه بسیار آسان می کند.
در حالی که استفاده از افزونه اصلی WooCommerce به شما امکان می دهد یک فروشگاه موفق بسازید، می توانید با استفاده از تم ها و برنامه های افزودنی آن را حتی بیشتر ارتقا دهید. برای مثال، میتوانید فروشگاه آنلاین خود را به Google Analytics متصل کنید تا رفتار مشتری را ردیابی کنید یا اشتراکهای تکراری را برای مشتریان خود تنظیم کنید.
ایجاد یک فروشگاه تجارت الکترونیک زیبا تنها اولین قدم است. همچنین باید مطمئن شوید که فروشگاه مبتنی بر WooCommerce شما به سرعت بارگیری می شود و تجربه کاربری عالی را ارائه می دهد. برنامه های میزبانی مدیریت شده وردپرس ما را برای افزایش عملکرد سایت خود بررسی کنید!
فروشگاه خود را با میزبانی مدیریت شده وردپرس تقویت کنید
هاست وردپرس بدون دردسر و با کارایی بالا می تواند به شما در رشد کسب و کارتان کمک کند. برنامه ها از 16.95 دلار در ماه شروع می شود.